Posted by admin on November - 6 - 2018 | Comments Off

Układ hamulcowy kreuje się z tarcz, klocków, wężyków oraz pompy. Każdy z tych szczegółów wykonuje obowiązkowe zadanie. Do układu nalewa się wyjątkowego płynu hamulcowego. Bez niego utrudnianie nie jest dopuszczalne. Gdy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa wtłacza go do wężyków. Pod działaniem nacisku na pedał hamulca przygotowawczego, ciśnienie płynu w układnie zwiększa się. Porusza to klockiem hamulcowym, który jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca najczęściej wykonane są ze stali. Muszą być one wentylowane, bo w czasie długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest wybitnie wysoka – przetestuj zawory pneumtyczne. Prócz podstawowego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się również hamulec ręczny. Nie jest używany podczas jazdy. Bodajże, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Na ogół znajduję się on pomiędzy przednimi siedzeniami samochodu. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest specjalna linka, jaka prowadzi do układu. Przy hamulcu manualnym nie występują klocki oraz tarcze, lecz szczęki hamulcowe, znajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Comments are closed.